디즈니플러스 드라마 신작 <조명가게> 공개를 예고하며,
신세계백화점 본점 외벽에 설치된 초대형 옥외 LED 스크린을 활용한 광고 콘텐츠를 제작하였습니다.
작품의 기묘하고 미스터리한 세계관과 상징적인 공간들을 시각적으로 구현해,
명동을 찾은 많은 방문객들의 시선을 사로잡았습니다.
To promote the release of the new Disney+ series <Light Shop>,
we created a large-scale outdoor video ad displayed on the massive LED screen
at the exterior of SHINSEGAE Department Store in Myeong-dong.
By visualizing the show’s mysterious, surreal world and its symbolic spaces,
the piece captivated the attention of countless visitors in the area.
디즈니플러스 '조명가게' 신세계 미디어 파사드, 디지털 사이니지, 대한민국, 서울
Disney+ 'Light Shop' SHINSEGAE Media Facade, Digital Signage, Seoul, Korea
Client | 디즈니 코리아 Disney Korea | |
Agency | 유니버설 서울 Universal Seoul | |
Project Director | 임성균 Yim Sung Kyun | |
Art Director | 정 인 Jeong In | |
Motion Designer | 윤자경 Yoon Jah Kyung | |
최한나 Choi Han Nah | ||
한승혜 Han Seung Hye |